ПОРАДИ БАТЬКАМ В ОЦІНЮВАННІ ДИТИНИ
"ПСИХОТЕРАПІЯ НЕУСПІШНОСТІ"
Правило перше: не бий лежачого "Двійка" - достатнє покарання, і не варто двічі карати за одні й ті ж помилки. Оцінку своїх знань дитина вже отримаЛА, і вдома від своїх батьків вОНА чекає спокійної допомоги, а не нових докорів.
Правило друге: не більше одного недоліку в хвилинку Щоб позбавити дитину від нестачі, помічайте не більше одного в хвилину. Знайте міру. Інакше ваша дитина просто "відключиться", перестане реагувати на такі речі, стане нечутливОЮ до вашиХ оцінОК. Звичайно, це дуже важко, але по можливості виберіть з безлічі недоліків дитини той, який зараз ви хочете ліквідувати в першу чергу, і говорІТЬ тільки про нього. А решта буде подолано пізніше або просто виявиться несуттєвим.
Правило третє: за двома зайцями поженешся ...Порадьтеся з дитиною і почніть з ліквідації тих навчальних труднощів, які найбільш значимі для НЕЇ самогЇ. Тут ви швидше зустрінете розуміння та одностайність
Правило четверте: хвалити - виконавця, критикувати - виконання Оцінка повинна мати точну адресу. Дитина зазвичай вважає, що оцінюють всю її особистість. МАЄ БУТИ Оцінка ЇЇ роботи. Адресувати до особистості треба похвалу.
Правило п'яте: оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми невдачами Не треба порівнювати дитину з успіхами сусідськоЇ. Адже навіть найменший успіх дитини - це реальна перемога над собою, і вона повинна бути помічена і оцінена по заслугах.
Правило шосте: не скупіться на похвалу Немає такого двієчника, якого не було за що б похвалити. ВиділІТЬ з потоку невдач крихітний острівець, соломинку, і у дитини виникне плацдарм, з якого можна вести наступ на незнання і невміння. Адже батьківські: "Не зробив, що не намагався, не вчив" породжує Відлуння: "не хочу, не можу, не буду!"
Правило сьоме: техніка оціночної безпеки Оцінювати дитячу працю треба дуже дрібно, диференційовано. Тут не годиться глобальна оцінка, в якій поєднані плоди дуже різних зусиль дитини - і правильність обчислень, і вміння розв'язувати задачі певного типу, і грамотність записи, і зовнішній вигляд роботи. При диференційованої оцінки у дитини немає ні ілюзії повного успіху, ні відчуття повної невдачі. Виникає ділова мотивація навчання: "Ще не знаю, але можу і хочу знати".
Правило восьме: ставте перед дитиною гранично конкретні цілі Тоді вОНА спробує їх досягти. Чи не спокушайте дитину невиконаними цілями, не штовхає ЇЇ на шлях явноЇ брехні. Якщо вОНА зробиЛА в диктанті дев'ять помилок, не беріть з нЕЇ обіцянки постаратися в наступний раз написати без помилок. Домовтеся, що їх буде не більше семи, і радійте разом з дитиною, якщо це буде досягнуто.
Немає коментарів:
Нові коментарі наразі не дозволено.