Матеріали до уроків математики




Презентація до уроку


Використання дидактичних ігор
на уроках математики

Гра – одна з найважливіших сфер у життєдіяльності дитини, засіб її повноцінного розумового розвитку.
Гра – це величезне світле вікно через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ. Ігри можна поділити на предметні та сюжетні. Предметні призначені для пізнання певних явищ і закономірностей, крім них, які містять зв’язки та стосунки між людьми. Сюжетні ігри характеризуються тим, що охоплюють закономірності людської діяльності й спілкування.
Дидактичні ігри на уроках математики можна використовувати для ознайомлення дітей з новим матеріалом та для його закріплення, для повторення раніше набутих уявлень і понять, для повнішого і глибшого їх осмисленого засвоєння, формування обчислювальних, графічних умінь та навичок, розвитку основних прийомів мислення, розширення кругозору. Систематичне використання ігор підвищує ефективність навчання.
Дидактичні ігри добираються відповідно до програми. В іграх математичного змісту ставляться конкретні завдання. Так, якщо на уроці учні повинні ознайомитися з принципом утворенням будь-якого числа, то й дидактична гра підпорядковується цій меті, сприяючи розв’язуванню поставленого завдання.
У дидактичних іграх діти спостерігають, порівнюють, класифікують предмети за певними ознаками, виконують аналіз й синтез, абстрагуються від несуттєвих ознак, роблять узагальнення. Багато ігор вимагають уміння висловлювати своє думку в зв’язній і зрозумілій формі, використовуючи математичну термінологію.
Добираючи ігри, продумуючи ігрову ситуацію, необхідно обов’язково поєднувати два елементи – пізнавальний та ігровий. Створюючи ігрову ситуацію відповідно до змісту програми, вчитель повинен чітко спланувати діяльність учнів, спрямовувати її на досягнення поставленої мети. Коли визначено певне завдання. учитель надає йому ігрового задуму, накреслює ігрові дії. Власне ігровий задум, який спонукає учнів до гри, і є основою ігрової ситуації. Через ігровий задум виникає інтерес до гри. А коли з’являється особиста зацікавленість, виникає й активність і творчі думки, і дії, і переживання за себе. Команду чи весь колектив – усе без чого не можлива ігрова діяльність.
Вимоги до ігрової діяльності учнів на уроках.

Щоб ігрова діяльність на уроці проходила ефективно і давала бажані результати, необхідно нею керувати, забезпечивши виконання таких вимог:
1. Готовність учнів до участі в грі. (Кожен учень повинен засвоїти правила гри, чітко усвідомити мету, її кінцевий результат, послідовність дій, мати потрібний запас знань для участі у грі).
2. Забезпечення кожного учня необхідним дидактичним матеріалом.
3. Чітка постановка завдання гри. Пояснення гри – зрозуміле, чітке.
4. Складну гру слід проводити поетапно, поки учні не засвоять окремих дій, а далі можна пропонувати всю гру і різні її варіанти.
5. Дії учнів слід контролювати, своєчасно виправляти, спрямовувати, оцінювати.
6. Не можна допускати приниження гідності дитини (образливі порівняння, оцінка за поразку в грі, глузування тощо).
Ігри важливо проводити систематично й цілеспрямовано на кожному уроці, починаючи з елементарних ігрових ситуацій, поступово ускладнюючи й урізноманітнюючи їх у міру нагромадження в учнів знань, вироблення вмінь і навичок, засвоєння правил гри, розвитку пам’яті, виховання кмітливості, самостійності, наполегливості тощо.
Учням можна запропонувати скористатися сайтом для закріплення нових знань та систематизації, а також для налаштування на роботу у якості усного рахунку  http://www.umapalata.com/home_ru.asp .

МАТЕМАТИЧНІ ЦІКАВИНКИ

ЦІКАВІ ФАКТИ


Виконай завдання




Тест з математики для 5 класу


  1. Довжина колоди 5 метрів. Щохвилини від цієї колоди відпилюють по одному метру. Через скільки хвилин буде розпиляна вся колода?
    5;
    4;
    інша відповідь.
  2. Скільки кінців у 4,5 палок?
    10;
    9;
    8.
  3. Сума двох чисел більша за перше на 7, а за друге число на 6. Чому дорівнює ця сума?
    12;
    13;
    10.
  4. Коли спалили третину свічки та ще 3 см, то висота свічки стала дорівнювати 3 см. Якою була висота свічки?
    12 см;
    9 см;
    6 см.
  5. У двох кімнатах 68 учнів. Коли з першої кімнати вийшли 20 учнів, а з другої – 30 учнів, то в цих кімнатах залишилось учнів порівну. Скільки учнів у кожній кімнаті?
    35 і 33;
    40 і 28;
    29 і 39.
  6. Швидкість катера за течією річки 32,5 км/год, а проти течії 31,5 км/год. Знайти швидкість течії.
    0,5км/год;
    1 км/год;
    3 км/год.
  7. Скільки буде, якщо півсотні зменшити у два рази?
    25;
    10;
    60.
  8. Пофарбований кубик з ребром 3 см розрізали на кубики з ребром 1 см. У скількох кубиках пофарбовані тільки 2 грані?
    у 8;
    у 6;
    у 12;
  9. Три точки А, В і С лежать на одній прямій: АВ =2,8 см, СВ=2,4 см. Знайти АС.
    0,4 см;
    5,2 см;
    0,4 або 5,2 см.
  10. В батька є син, який вдвічі молодший за батька. Син народився тоді, коли батьку було 24 роки. Скільки тепер років сину?
    18;
    24;
    20.
  11. Продавець яблук міркувала: якби до моїх яблук додати ще половину цих яблук та ще десяток, то в мене була б ціла сотня. Скільки яблук в неї було?
    60;
    50;
    70.
  12. Брат і сестра одержали в спадщину 90 гривень. Якщо сестра віддасть брату зі своєї частки 10 гривень, то брат буде вдвічі багатший від сестри. Скільки грошей у спадщину дісталось брату і скільки сестрі?
    60 і 30;
    50 і 40;
    70 і 20.

    

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО ТЕМИ "МНОГОКУТНИКИ"

Немає коментарів:

Дописати коментар